آخرین اخبار از مذاکرات اشتون و ظریف در ترکیه : شام کاری وزیر امور خارجه ایران ...


شام کاری وزیر امور خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در محل سرکنسولگری ایران در استانبول پایان یافت و قرار است دور بعدی گفت‌وگوها ساعت ۹ صبح امروز به وقت محلی ادامه یابد. خبرگزاری فارس: شام کاری وزیر امور خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در محل سرکنسولگری ایران در استانبول پایان یافت و قرار است دور بعدی گفت‌وگوها ساعت ۹ صبح امروز به وقت محلی ادامه یابد.

 محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که پیش از ظهر دیروز (دوشنبه) به همراه سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی دو معاونش، حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه (اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای) و مرضیه افخم سخنگوی دستگاه دیپلماسی و در مسیر سفرش به الجزایر و در راستای بررسی روند پیشرفت مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 تهران را به مقصد استانبول ترک کرد، بعدازظهر امروز ساعت ۱۶ به وقت محلی با کاترین اشتون، هلگا اشمیت معاونش و جیمز موریسون مسئول دفتر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در محل کاخ چراغان این شهر به رایزنی و گفت‌وگوی 2 ساعته و نیمه پرداخت.

پس از آن اشتون مهمان ظریف در محل سرکنسولگری ایران در استانبول بود و دو طرف به همراه معاونانشان از ساعت 20:30 به وقت محلی بر سر میز شام در این محل به رایزنی پرداختند و قرار شد این مذاکرات در ساعت 9 صبح امروز به وقت محلی در کاخ چراغان استانبول ادامه یابد.

به گزارش فارس، ظریف دیروز (دوشنبه) در بدو ورودش به فرودگاه استانبول هدف اصلی این سفر را شرکت در اجلاس وزرای امور خارجه جنبش غیرمتعهدها در الجزایر عنوان کرد و گفت: در مسیر این سفر در استانبول دیدار کوتاهی با خانم کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواهیم داشت و در نشست با خانم اشتون فقط معاونان وی حضور دارند و این نشست جزیی از نشست 1+5 نیست.

ظریف یادآور شد که به دلیل اینکه استانبول در مسیر سفر به الجزایر است، این شهر برای گفت‌وگو با اشتون انتخاب شده و هیأت اتحادیه اروپا نیز برای این مذاکرات به استانبول می‌آید.

پیش از این اعلام شده بود که محمدجواد ظریف و کاترین اشتون قبل از برگزاری دور بعدی مذاکرات ایران و گروه 1+5 که قرار است 26 تا 30 خرداد در وین برگزار شود، با یکدیگر دیدار و در خصوص برنامه هسته‌ای ایران و توافقنامه جامع هسته‌ای به رایزنی خواهند پرداخت.

در چهارمین دور مذاکرات ایران و 1+5 که از 24 تا 26 اردیبهشت ماه در وین برگزار شد، قرار بود که نگارش پیش نویس توافقنامه جامع هسته‌ای ایران آغاز شود که به دلیل زیاده خواهی‌های طرف مقابل پیشرفت ملموسی در این زمینه حاصل نشد و قرار شد که در دور بعدی به این موضوع پرداخته شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران امروز بعدازظهر نیز به الجزیره می‌رود تا در اجلاس میان دوره‌ای وزرای خارجه جنبش عدم تعهد که قرار است روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (هفتم و هشتم خرداد ماه) در الجزایر برگزار شود، شرکت کند.


ویدیو : آخرین اخبار از مذاکرات اشتون و ظریف در ترکیه