آخرین اخبار از سوریه/ کردهای محلی هم دو شهر را در کنترل خود گرفتند : اجلاس ...



اجلاس دوحه، منتظر تصمیم شورای ملی سوریه پیرامون طرح دولت انتقالی

آخرین اخبار از سوریه/ کردهای محلی هم دو شهر را در کنترل خود گرفتند/ کشته شدن ۲۰ نظامی در عملیات انتحاری سوریه

"فرانس پرس" اعلام کرد: طبق اطلاعات شورای نظارت بر حقوق بشر سوریه، کردها پس از آن که نیروهای ارتش دولتی سوریه این منطقه را ترک کردند، کنترل شهر درباسیه و شهر تل تمر در نزدیکی مرز با ترکیه را به دست گرفتند

 

آخرین اخبار , آخرین اخبار ورزشی , آخرین اخبار انعکاس 24

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب :    کردها کنترل دو شهر در شمال شرقی استان حسکه سوریه را به دست گرفتند.

 "فرانس پرس" اعلام کرد: طبق اطلاعات شورای نظارت بر حقوق بشر سوریه، کردها پس از آن که نیروهای ارتش دولتی سوریه این منطقه را ترک کردند، کنترل شهر درباسیه و شهر تل تمر در نزدیکی مرز با ترکیه را به دست گرفتند

کردها شهرهای تصرف شده را با حمایت گروه های شبه نظامیان حزب اتحادیه دموکرات کنترل می کنند.

این حزب اتحادیه دموکرات با حزب جدایی طلب کارگران کردستان ترکیه مرتبط است.ساکنان محلی ساختمان های دولتی را احاطه و نیروهای طرفدار دولت را مجبور به ترک شهرهای درباسیه و تل تمر کردند.

آنها می ترسند که مورد حمله مخالفان اسد قرار بگیرند.

اخیرا در این هفته شهر رأس العین مورد حمله شورشیان قرار گرفته است. در آنجا در جریان نبردها 46 نفر کشته شدند.

نزدیک به ۲۰ نظامی در عملیات انتحاری سوریه کشته شدند

دو حمله انتحاری به پایگاهی نظامی در شهر درعای سوریه در روز شنبه، نزدیک به ۲۰ کشته بر جای گذاشت.

بر اساس گزارشهای رسیده از منابع مخالف دولت سوریه، بیش ترین تلفات جانی در عملیات انتحاری دومین خودرو بر جای گذاشته شده است.

تلویزیون دولتی سوریه با پخش تصاویری از درعا، تعداد خودروهای منفجر شده را سه عدد و در مکانهای متفاوت و تعداد «غیرنظامیان» کشته شده را چندین نفر ذکر کرد.

اگرچه هنوز هیچ گروهی مسئولیت انفجارهای روز شنبه را برعهده نگرفته است اما سوریه این روز‌ها شاهد عملیات انتحاری اسلامگریان افراطی بوده است.

همزمان با این حملات انتحاری و در حالی که گروههای مخالف بشار اسد در دوحه قطر درصدد فائق آمدن بر اختلافات داخلی خود بودند، جنگنده های ارتش سوریه نقاطی را در دمشق و حمص هدف قرار دادند و جنگ داخلی در چندین شهر دیگر سوریه از جمله رستن، دوما و دیرالزور ادامه یافت.

اجلاس دوحه، منتظر تصمیم شورای ملی سوریه پیرامون طرح دولت انتقالی

اجلاس گروه‌های مختلف تشکیل‌دهنده اپوزسیون سوریه، در دوحه- پایتخت قطر، همچنان به کار خود ادامه میدهد؛ این در حالی است که این گروه‌ها همچنان منتظر پاسخ شورای ملی سوریه به طرح پیشنهاد دولت انتقالی این کشور به ابتکار "ریاض سیف" هستند.

از سوی دیگر، در آخرین تحولات صورت گرفته، آقای "جرج صبرا" به عنوان رییس شورای ملی اپوزسیون سوریه انتخاب شد.آقای جرج صبرا یک مسیحی است که سابقه فعالیت‌ها و مبارزات کمونیستی در کارنامه فعالیت‌های سیاسی خود دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شورای ملی سوریه با 28 رأی از 41 رأی، آقای صبرا را به عنوان رییس خود انتخاب کرد.

جرج صبرا، پس از انتخاب، در اولین سخنرانی خود «بر همکاری با دیگر گروه‌های اپوزیسیون برای سرعت بخشیدن به سقوط جنایتکار سوریه» تأکید کرد.

وی در ادامه خطاب به جامعه جهانی گفت: «من تنها چیزی که از آنها میخواهم این است که جلوی حمام خون در سوریه را بگیرند و به مردم سوریه با ارسال سلاح کمک کنند؛ به مردم سوریه کمک کنند تا بتوانند از شر این رژیم خون‌ریز رهایی یابند. ما اسلحه میخواهیم.»

این تحولات و تلاش‌ها برای اتحاد بیشتر نیروهای اپوزسیون سوریه که با فشار آمریکا روند سریعتری را نیز در قطر به خود گرفته، درحالی است که امروز یکی از گروه‌های اپوزسیون تأثیرگذار در داخل سوریه، اعلام کرد از ائتلاف با شورای ملی سوریه خارج شده است.

این گروه موسوم به "کمیته‌های هماهنگی محلی" اعلام کرده است: به علت ناتوانی شورای ملی سوریه از انجام اصلاحات جدی و تأثیرگذار در ساختار خود در راستای همپوشانی با گروه‌های بیشتر اپوزوسیون سوریه، از این ائتلاف خارج میشود.

همچنین در دیگر سو، بسیاری از دیگر گروه‌های اپوزسیون این کشور که در دوحه قطر حضور دارند، علی‌رغم درخواست شورای ملی سوریه، به مذاکرات با اتحادیه عرب و قطر در مورد آینده سیاسی سوریه پرداختند؛ شورای ملی سوریه خواستار به تعویق افتادن مذاکرات شده بود. این گروه علت این امر را انتخابات تازه در این گروه عنوان کرده بود.

تصمیمات و رفتار شورای ملی سوریه باعث دلخوری گروه ها و شخصیت های دیگری نیز شده است.

"ادیب الشیشکی"- یکی از چهره های مهم اپوزسیون سوریه که خود بنیاگذار شورای ملی سوریه بوده، امروز اعلام کرد به همکاری خود با این شورا پایان داده است.

به گزراش خبرگزاری فرانسه وی اعلام کرده است این اقدام به علت مخالفت وی با تحولات رخ داده در این شورا صورت گرفته است.او عنوان کرده است این شورا از جذب و ایجاد همکاری با شخصیت‌های مهم سیاسی سوریه باز مانده است./انتخاب

 


ویدیو : آخرین اخبار از سوریه/ کردهای محلی هم دو شهر را در کنترل خود گرفتند