آخرین اثر معماری «لوئی ویتون» در پاریس : این ساختمان ساخته‌شده از قاب‌های شیشه‌ای ...


این ساختمان ساخته‌شده از قاب‌های شیشه‌ای قوسی و پنل‌های بتونی که در غرب پاریس قرار دارد، زیربنایی ۱۲۰۰۰ متر مربعی دارد و شبیه به یک کوه یخ است. رادیو چین: ساختمان ۱۰۰ میلیون یورویی لوئی ویتون آخرین اثر معمار مشهور آمریکایی- کانادایی، فرانک گری، در روز ۱۷ اکتبر ۲۰۱۴ در پاریس گشایش یافت. این ساختمان ساخته‌شده از قاب‌های شیشه‌ای قوسی و پنل‌های بتونی که در غرب پاریس قرار دارد، زیربنایی ۱۲۰۰۰ متر مربعی دارد و شبیه به یک کوه یخ است.

راهنمای انلاین دکوراسیون و معماری , آخرین خبر , معماری نیوز

این ساختمان برای جای دادن کلکسیون هنری برنار آرنو، میلیاردر و مدیرعامل بزرگترین گروه اجناس لوکس، LVMH، صاحب شرکت لوئی ویتان بنا شده است. این بنا همچنین با ۱۱ فضای بزرگ به عنوان گالری هنری نیز استفاده خواهد شد.

گروهی این ساختمان تزئین‌شده با Lها و ٰVها (حرف‌های اول نام Louis Vuitton) را غول بازرگانی برنار آرنو، ثروتمندترین مرد اروپا، می‌‌نامند، ولی برای گری موضوع به هنر مربوط است. او می‌گوید: «ایده من ساختن بنایی بود که نمایی از حرکت در آن باشد.»

او گفت که ماهیت به نظر برهنه و ناتمام‌مانده دهلیزهای شیشه‌ای این بنا مانند بوم‌های سپید است که هنرمندان دیگر را ترغیب می‌کند تا در آن «مداخله کنند» و از این فضا در آینده استفاده کنند. به گفته او هنرمند معاصر، دانیل بورن قصد دارد روی این ساختار نقاشی کند.

گری می‌گوید: «من دوست دارم که بناهایم کامل نباشند تا دیگران را به بازی کردن دعوت کنند.»

این معمار مشهور بناهای برجسته دیگری مانند موزه با پوشش تیتانیومی گوگنهایم در بیلیائو در اسپانیا و سالن کنسرت والت دیسنی در مرکز شهر لس‌آنجلس را طراحی کرده است.

آخرین اخبار , معماری , آخرین اخبار ورزشی

فرانک گری که به خاطر بناهای شبه‌ارگانیکش مشهور است، می‌گوید که روند تکامل این پروژه در پاریس از پیش تعیین نشده بود. او می‌گوید:«هنگامی که فردی به طور شهودی کار می‌کند، مشکل است روند کار را توضیح داد. شما به مکان و زمان پاسخ می‌دهید.»

گفتنی است این ساختماد در پایان ماه اکتبر با یک نمایشگاه ویژه که به فرانک گری اختصاص دارد، رسما به روی مردم گشوده خواهد شد.

آخرین , آخرین اخبار انعکاس 24 , معماری داخلی

پاریس , ماه ترین معماری طراحی هنر , سایت معماری نیوز

مرکز معماری ایران , معماری ایرانی , راهنمای آنلاین دکوراسیون و معماری

سایت معماری , دانلود آخرین ورژن تلگرام , آخرین نظرسنجی انتخابات آمریکا

آخرین ورژن تلگرام , دانلود آخرین ورژن تلگرام برای کامپیوتر , دانلود آخرین ورژن فتوشاپ


ویدیو : آخرین اثر معماری «لوئی ویتون» در پاریس