آتش زدن 23 خودرو در استانبول : افراد ناشناسی بامداد امروز (پنجشنبه) 23 خودروی ...


افراد ناشناسی بامداد امروز (پنجشنبه) 23 خودروی شخصی در استانبول را به آتش کشیدند. خبرگزاری ایرنا: افراد ناشناسی بامداد امروز (پنجشنبه) 23 خودروی شخصی در استانبول را به آتش کشیدند.

افراد ناشناس بامداد امروز در سه منطقه «كاغتخانه »، «غازی پاشا» و «سلطان غازی» استانبول 23 خودروی شخصی را به آتش كشیدند.

شاهدان عینی می گویند كه افراد ناشناس با ریختن بنزین روی خودروها اقدام به سوزاندن آنها كردند.  آتش سوزی ها با تلاش شهروندان و ماموران آتش نشانی مهار شد.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حادثه را بر عهده نگرفته است ولی برخی از رسانه ها مدعی هستند كه عناصر «پ.ك.ك » اقدام به این كار كرده اند.  تحقیقات پلیس تركیه با هدف شناسایی عاملان این حادثه ادامه دارد.

در سال های گذشته نیز در مقاطعی كه درگیریهای مسلحانه میان نظامیان تركیه با عناصر «پ.ك.ك» تشدید شده بود صدها خودرو به طور مشكوكی توسط افراد ناشناس در استانبول به آتش كشیده شد.

مناطق كردنشین شرق و جنوب شرق تركیه حدود 9 ماه است كه شاهد درگیریهای خونین می باشد.
یه گفته مقامات امنیتی تركیه در این مدت در اثر بمباران مواضع پ.ك.ك در شمال عراق توسط جنگنده - بمب افكن های تركیه و در درگیری های داخل خاك این كشور حدود پنج هزار نفر از مخالفان كرد (اعضای پ.ك.ك) و حدود 400 نفر از مردم و ماموران امنیتی و انتظامی كشته شده اند.

در این مدت به دلیل ناآرامی ها، حدود 250 هزار نفر از اهالی مناطق یاد شده از خانه و كاشانه خود كوچ كرده اند و 114 هزار دانش آموز در مناطق یاد شده، به دلیل ناآرامی ها نمی توانند به مدرسه بروند.


ویدیو : آتش زدن 23 خودرو در استانبول