آب کردن شکم با نسخه جدید «دکتر اوز» : همه ما می‌دانیم که ورزش کردن باعث شکل ...


همه ما می‌دانیم که ورزش کردن باعث شکل گرفتن و سفت شدن عضلات بدن می‌شود اما بعد از کرانچ‌های بی‌شمار و دراز و نشست‌های نفسگیر، بعضی وقت‌ها می‌بینید شکم‌تان آنطور که باید سفت نشده و حسابی لج‌تان می‌گیرد! مجله سیب سبز: همه ما می‌دانیم که ورزش کردن باعث شکل گرفتن و سفت شدن عضلات بدن می‌شود اما بعد از کرانچ‌های بی‌شمار و دراز و نشست‌های نفسگیر، بعضی وقت‌ها می‌بینید شکم‌تان آنطور که باید سفت نشده و حسابی لج‌تان می‌گیرد!

شاید مشکل رژیم غذایی‌تان است که تمام زحمات ورزشی‌تان را به باد می‌دهد؟! غذاهایی که می‌خوریم، تاثیر بسیار پررنگی بر ظاهر ما می‌گذارند؛ رژیم گرفتن بدون اطلاع از کالری، سدیم و چربی پنهانی که در هر کدام از آنها ممکن است وجود داشته باشد، مثل پرتاب کردن تیر در تاریکی است اما در ادامه خبرهای خوبی برای‌تان داریم؛ خوردن بعضی غذاهای خاص می‌تواند به صاف شدن شکم شما کمک کند اما آیا شما می‌دانید کدام غذاها شکم‌تان را صاف می‌کنند و كدام‌ها شکم‌تان را برجسته‌تر می‌کند؟ در این خودآزمون با هر 2 نوع این غذاها آشنا خواهید شد.

نسخه جدید تلگرام , دانلود نسخه جدید تلگرام , دانلود نسخه جدید کلش

این صبحانه حاوی «باکتری‌های خوب» است که به پیشگیری از نفخ شکم کمک می‌کند:

الف. جوی دوسر
ب. ماست پروبیوتیک    
پ. غلات
ت. تخم‌مرغ

پاسخ: ماست پروبیوتیک حاوی باکتری‌هایی است که به کنترل باکتری‌های داخل شکم کمک می‌کند، سیستم گوارش‌تان را منظم نگه داشته و مانع از چاقی شکم می‌شود. پس گزینه ب صحیح است.

این خوراکی حاوی چربی غیر‌اشباع تک‌زنجیره‌ای است که به کاهش کلسترول کمک می‌کند:

الف. زیتون
ب. ذرت    
پ. لوبیا
ت. تن ماهی

پاسخ: یکی از اساسی‌ترین جزئیات رژیم مدیترانه‌ای، زیتون است که به کنترل انسولین و قند خون کمک می‌کند و هر دوی این عوامل در صاف شدن شکم نقش اساسی دارند. بنابراین اگر گزینه الف را انتخاب کرده‌اید، درست حدس زده‌اید.

کدام میوه سرشار از آنتوسیانین است که به کاهش چربی دور شکم کمک می‌کند؟

الف. انگور
ب. گلابی
پ. کیوی
ت. توت‌فرنگی

پاسخ: خوردن توت‌فرنگی می‌تواند به کاهش چربی شکمی کمک کند. همچنین جهش‌های انسولین را که ممکن است باعث بالا رفتن وزن شود، کاهش می‌دهد. پس گزینه ت صحیح است.

تحقیقات نشان داده این خوراکی خوشمزه سرشار از فلاونوئیدهای شکم صاف‌کن است:

الف. شیرکاکائو
ب. شکلات تلخ
پ. سرشیر
ت. همه موارد

پاسخ: شکلات تلخی که حاوی07درصد کاکائو یا بیشتر باشد، سرشار از فلاونوئیدها و چربی‌های غیر‌اشباع است که چربی‌سوزی را افزایش داده و شکم را صاف می‌کند، بنابراین گزینه ب صحیح است.

مارگارین حاوی چه نوع چربی است؟

الف. چربی ترانس
ب. چربی غیر‌اشباع تک‌زنجیره‌ای
پ. چربی اشباع
ت. چربی غیر‌اشباع چند‌زنجیره‌ای

پاسخ: چربی‌های ترانس معمولا ماندگاری زیادی در دمای معمولی اتاق دارند و برای تولیدکنندگان صنایع غذایی جذاب هستند چراکه ماندگاری‌شان در قفسه فروشگاه طولانی خواهد بود. این محصولات پیامدهای منفی زیادی برای بدن دارند؛ از افزایش التهاب گرفته تا افزایش کلسترول بد! جواب درست، گزینه الف است.

درست یا غلط: کره بادام‌زمینی فرآوری نشده، یک خوراکی شکم صاف‌کن است.

الف. درست
ب. غلط

پاسخ: بادام‌زمینی فرآوری شده چربی غیر‌اشباع تک‌زنجیره‌ای نیست؛ اما این نوع چربی در محصول فرآوری نشده‌اش وجود دارد که باعث لاغر شدن شکم می‌شود. پس جواب  الف درست است.

این سس حاوی چربی‌های غیر‌اشباع تک‌زنجیره‌ای است:

الف. سالسا
ب. گواکومولی (مخلوط آووکادو، گوجه‌فرنگی، فلفل قرمز و ادویه‌های دیگر)    
پ. پنیر
ت. کنگر فرنگی

پاسخ: آووکادوی موجود در سس دیپ گواکومولی سرشار از چربی‌های خوب است. پس گزینه ب را انتخاب کنید.

دانلود نسخه جدید kmplayer , نسخه جدید یاهو , نسخه جدید ios

چربی‌های اشباع موجود در این محصول لبنی باعث چاق شدن شکم می‌شود:

الف. شیر کم‌چرب
ب. شیر بدون چربی
پ. پنیر
ت. همه موارد

پاسخ: در کل، چربی‌های اشباع، مثل چربی موجود در پنیر، از سلامت کمتری برخوردار است و می‌تواند باعث افزایش کلسترول و ریسک بیماری قلبی شود. گزینه پ انتخاب درست است.

کدام جزء سس سالسا آن را به یک شکم چاق‌کن تبدیل می‌کند؟

الف. نمک
ب. گوجه‌فرنگی
پ. پیاز
ت. فلفل

پاسخ: سدیم موجود در نمک باعث نفخ و ورم می‌شود. به جای نمک بهتر است از جایگزین‌های دیگری برای طعم‌دهندگی به سس سالسای خود استفاده کنید.

بستنی‌ها چه تاثیری بر شکم ما دارند؟

الف. چاق‌کننده
ب. صاف‌کننده

پاسخ: با اینکه بافت خنک بستنی سبک به نظر می‌رسد، بسیاری از بستنی‌ها با شربت ذرت پر از فروکتوز، شکر و رنگ‌های مصنوعی خوراکی تهیه می‌شوند؛ گزینه الف صحیح است. می‌توانید جای بستنی از انگور یا آلبالوی یخ‌زده لذت ببرید؛ این خوراکی‌ها به اندازه بستنی حس تازگی به شما خواهند داد و قند خون‌تان را هم بالا نمی‌برند!

درست یا غلط: آب انگور یک خوراکی شکم صاف‌کن است.

الف. درست
ب. غلط

پاسخ: درست است که آب انگور دارای فواید ضد پیری است، اما متاسفانه تاثیری بر لاغری شکم ندارد. آب انگور حاوی فروکتوز زیادی است که توانایی کالری‌سوزی بدن را کاهش می‌دهد؛ پس تصور لاغر شدن با نوشیدن آب انگور کاملا اشتباه است!

ام وی ام 110s طراحی جدید نسخه کامفورت  , ویژگی نسخه جدید تلگرام , اضافه کردن صفحه جدید در ورد

این سس برای صاف کردن شکم به کار می‌رود:

الف. مارینارا
ب. چیلی
پ. پستو
ت. همه موارد

پاسخ: دانه‌های درخت کاج و روغن زیتون هر دو سرشار از اسیدهای چرب غیر‌اشباع تک‌زنجیره‌ای است که التهاب بدن را کاهش داده و با چربی شکم مبارزه می‌کند. هر دوی این مواد در سس پستو وجود دارد؛ گزینه پ صحیح است.

زیتون حاوی این نوع چربی است:

الف. چربی ترانس
ب. چربی غیر‌اشباع تک‌زنجیره‌ای
پ. چربی اشباع شده
ت. چربی غیر‌اشباع چند‌زنجیره‌ای

پاسخ: چربی‌های غیر‌اشباع تک‌زنجیره‌ای موجود در زیتون شکم را صاف می‌کنند؛ این چربی‌ها کلسترول را کاهش داده و احتمال بروز حمله‌های قلبی را کاهش می‌دهند.

درست یا غلط: با اینکه گردو حاوی چربی غیر‌اشباع تک‌زنجیره‌ای است، اما تاثیر بسیار کمی بر صاف‌شدن شکم دارد چون کالری بسیار زیادی دارد.

الف. درست
ب. غلط

پاسخ: گردو و در کل تمام مغزها، بهترین منابع چربی‌های سالم هستند. اگر در اندازه‌های معقول مصرف شوند، خواص بیشماری دارند. پس این ادعا اشتباه است. گزینه ب جواب صحیح است.

این ویتامین به فرایند تولید سریع‌تر چربی در بدن کمک می‌کند همچنین تولید اسیدآمینه‌هایی که مسئول سرعت بخشیدن به چربی‌سوزی در بدن هستند، تحریک می‌کند.

الف. ویتامین A
ب. ویتامین B
 پ. ویتامین C
ت. ویتامین D
پاسخ: ویتامین C، به خصوص اگر حین ورزش استفاده شود به کاهش چربی شکمی کمک می‌کند.

کدام‌یک از خوراکی‌های زیر حاوی ویتامین C چربی‌سوز است؟

الف. آب‌پرتقال
ب. بروکلی
پ. سیب‌زمینی شیرین
ت. همه موارد

پاسخ: گزینه آخر صحیح است؛ سه‌چهارم لیوان آب پرتقال تمام ویتامین C مورد نیاز روزانه بدن را تامین می‌کند و بروکلی و سیب‌زمینی شیرین هم حاوی مواد ضد‌چربی بسیار زیادی هستند.

اضافه کردن صفحه جدید در word , جدید ترین راه باز کردن گوشی سامسونگ , باز کردن تب جدید در پاپ اپ

نصف فنجان این سیفی، تمام ویتامین C مورد نیاز بدن شما را در روز تامین می‌کند:

الف. فلفل قرمز
ب. کدو سبز
پ. کلم پیچ
ت. سیب‌زمینی هندی

پاسخ: فلفل قرمز مقدار بسیار زیادی ویتامین C دارد و ظرفیت چربی‌سوزی بدن را بالا می‌برد. الف گزینه صحیح است.


ویدیو : آب کردن شکم با نسخه جدید «دکتر اوز»