آب شرب در شهر اصفهان تا ساعات پایانی امشب قطع است : مدیر روابط عمومی شركت آب ...



ساعات کار مجموعه بن اپتی اصفهان , ساعات پایانی خوابیدن طولانی , کلیسای مریم مقدس اصفهان ساعات بازدید

مدیر روابط عمومی شركت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: در پی بارندگی‌های شب گذشته در محور غرب استان اصفهان و سیلابی شدن رودخانه، از نیمه های شب، ورود آب به تصفیه‌خانه قطع شد و صبح امروز با رفع كدورت آب، آبگیری تصفیه خانه مجددا آغاز شد و ان‌شاءالله تا ساعات پایانی امشب مشكل قطعی آب در اصفهان برطرف می‌شود. 

اكبر بنی‌طبا در گفتگو با ایمنا اظهار كرد:‌ بارندگی‌های شب گذشته در محور غرب استان اصفهان، منجر به جاری شدن سیل و سیلابی شدن رودخانه زاینده‌رود شد كه همین امر افزایش كدورت آب در سد تنظیمی آبگیر تصفیه‌خانه بابا شیخ علی را به همراه داشت.


وی با بیان اینكه وقتی میزان كدورت از مقدار مشخصی بیشتر شود، ورودی آب به تصفیه‌خانه قطع می‌شود، افزود: نیمه‌های شب گذشته به دلیل بالا رفتن كدورت و گل‌آلودی آب از ورود آن به تصفیه‌خانه جلوگیری و نسبت به پاكسازی و كاهش كدورت و افزایش دبی خروجی سد اقدام شد تا شرایط پایدار برای آبگیری فراهم شود.


مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شركت آب و فاضلاب استان اصفهان تصریح كرد:‌ از ساعت 9 تا 10 صبح امروز میزان كدورت آب سیر نزولی پیدا كرد و مجددا آب در حال ورود به تصفیه‌خانه است و نسبت به افزایش دبی تصفیه خانه آب و انتقال به منابع اقدام شده است.


بنی‌طبا خاطرنشان كرد:‌ از نیمه شب گذشته تا صبح امروز كاهش حجم آب به حدود 20 درصد ظرفیت اسمی انتقال آب رسید یعنی با افت 80 درصدی آب مواجه شدیم.


وی با بیان اینكه آب مصرفی اصفهان از شب گذشته تا صبح امروز از ظرفیت ذخیره منابع موجود تامین شده بود، گفت: پیش‌بینی می‌كنیم كه روند افت فشار یا قطعی آب تا ساعات پایانی امشب به طول انجامد و ان‌شاء الله بعد از آن وضعیت به روال عادی بازمی‌گردد.
مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شركت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به اینكه در حال حاضر وضعیت آبگیری و افزایش آب‌رسانی در حال انجام است، تصریح كرد: این خط انتقال، تامین آب شرب 56 شهرِ استان را بر عهده دارد.


بنی‌طبا اظهار كرد: شهرستان‌هایی كه در محور شرق، جنوب و شمال استان قرار دارند از جمله نجف آباد، فلاورجان، لنجان، فولادشهر و محور شرق اصفهان با توجه به اینكه منابع ذخیره آنها از قبل آب‌گیری شده بود، از این ذخیره استفاده می‌كنند و مشكل خاصی ندارند و اگر هم مشكلی در این زمینه وجود داشته در حد افت فشار بوده است.


وی خاطرنشان كرد:‌ اقدامی كه از سوی شركت صورت گرفته این است كه از منابع محلی و چاه‌های مورد تایید به ظرفیت منابع تامین و مدار بهره‌برداری اضافه كرده تا كمبود آب به حداقل ممكن برسد.


مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شركت آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: در حال حاضر تمام مناطق شهر اصفهان با مشكل قطعی آب مواجه هستند، منتها مكان‌هایی كه به چاه‌های مورد تایید نزدیك‌تر باشند طبیعتا با افت فشار كمتری مواجه خواهند بود.

 

اخبار اجتماعی - ایمنا

 


ویدیو : آب شرب در شهر اصفهان تا ساعات پایانی امشب قطع است