آب آشامیدنی جهان در سال ۲۰۵۰ تمام می‌شود! : سایت جنجالی ویکی لیکس در گزارشی ...



وقارت تمام و خالصیت جهان , تمام غذاهای کل جهان , جذاب ترین زن جهان شبیه سازی شد تمام عیار

سایت جنجالی ویکی لیکس در گزارشی محرمانه خاطرنشان کرد که آب آشامیدنی جهان به دلیل رژیم غذایی مبتنی بر گوشت در غرب در سال ۲۰۵۰ میلادی از روی زمین محو می شود.

به گزارش العالم، روزنامه الجزیره تأکید کرد که در این گزارش با عنوان «بحران مالی جهان را فراموش کنید، آبهای آشامیدنی جهان روبه اتمام است» که برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ میلادی آماده شده، آمده است: مقامات آمریکایی هفت سال پیش هشدار داده بودند رژیم غذایی غرب که مبتنی بر گوشت به عنوان اصلی ترین ماده غذایی است، منجر به آلوده شدن آب های آشامیدنی تازه در جهان خواهد شد.

براساس این گزارش، خوردن گوشت نسبت به رژیم غذایی گیاهی باعث افزایش مصرف آب می شود زیرا هر حیوانی به چندین تن محصولات زراعی همچون ذرت و سویا نیاز دارد که این محصولات نیز به نوبه خود برای کاشت به هزاران گالن آب نیازدارند اما اگر انسان این محصولات زراعی را مستقیما مصرف کند، آب آشامیدنی بسیار کمتری مصرف خواهد شد.

هزاره سوم ؛هزاره جنگ بر سر آب

پروفسور " تیموتی راندهیر" از دانشگاه ماساچوست آمریکا در تحقیقی مساله آب را مهم ترین موضوع مناقشه های احتمالی جوامع بشری در دهه های آینده دانسته و پیشنهاد داده برای جلوگیری از این مساله مدیریت حوزه آبخیز داری و جلوگیری از آلودگی آب به عنوان مهم ترین راهکارهای کاهش نزاع احتمالی بشر بر سر آب مورد توجه قرار گیرد.

طبق اعلام سازمان هواشناسی جهانی تا سال 2025 میلادی 66 درصد جمعیت جهان یعنی دو سوم مردم ساکن روی کره زمین با معضل یا بحران کمبود منابع آب مواجه خواهند بود.

در تحقیق پروفسور راندهیر منطقه خاورمیانه به عنوان یکی از کم آب ترین مناطق دنیا مورد توجه قرار گرفته و بر این نکته تاکید شده که این منطقه بیشتر از دیگر نقاط دنیا مستعد نزاع و جنگ بر سر منابع آب است.

خاورمیانه با وجودی که 5 درصد از جمعیت جهان را در خود جای داده تنها صاحب یک درصد از منابع آب است و این مساله در کنار منابع مشترک آبی بین کشورهای این منطقه ، این منطقه از جهان را مستعد جنگ بر سر آب ساخته است.

بر اساس گزارش های موجود70 درصد از آب مصرفی دنیا در بخش كشاورزی مصرف می شود،23 درصد در صنعت و هفت درصد نیز مصرف خانگی دارد.در 80 كشور دنیا در حال حاضر كمبود آب وجود دارد. با توجه به گزارش انستیتوی بین المللی مدیریت آب عامل 98 درصد از كمبود آب مسایل مدیریتی است.

سه عامل مهم كه كه وضعیت آب را به صورت خطرناكی در جهان در آورده است، آلوده شدن آب، اتلاف آب و تغییرات آب وهواست.

 


ویدیو : آب آشامیدنی جهان در سال ۲۰۵۰ تمام می‌شود!