؛قسم ۱۵ نماینده برای استیضاح حاجی‌بابایی : ثروتی اعلام کرد؛قسم ۱۵ نماینده برای ...



ثروتی اعلام کرد؛قسم ۱۵ نماینده برای استیضاح حاجی‌بابایی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، از تلاش ۱۵ نفر از نمایندگان برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش خبر داد و گفت: این تعداد از نمایندگان که قسم یاد کردند تا پایان پای استیضاح باقی بمانند فردا موضوع استیضاح حاجی بابایی را نهایی می‌کنند.

 

درخواست 20 نماینده اهل سنت برای برخورد با عوامل دورهمی  , رخواست 20 نماینده اهل سنت برای برخورد با عوامل دورهمی  , دانلود تلگرام برای کامپیوتر

موسی‌الرضا ثروتی در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره استیضاح وزیر آموزش وپرورش، افزود: ۱۵ نفر از نمایندگان خواستار استیضاح وزیر آموزش وپرورش بوده و طبق هماهنگی‌های انجام شده قسم یاد کردند تا آخرین گام پای استیضاح وزیر بمانند.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان و جاجرم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: فردا سه‌شنبه (۲۱ آذر)، قرار است نشستی با حضور ۱۵ نفر از نمایندگانی که برای استیضاح وزیر قسم یاد کردند، برگزار شود تا با مرور دوباره متن استیضاح وزیر آموزش وپرورش، آن را نهایی کرده و به هیات رئیسه مجلس تحویل دهند.

وی گفت: با بیان اینکه وزیر آموزش وپرورش گمان می‌کند چون به پایان عمر دولت دهم زمان زیادی باقی نمانده بنابراین پای هیچ استیضاحی در میان نخواهد بود.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان و جاجرم در مجلس نهم، در توضیح دلایل استیضاح وزیر آموزش و پرورش، تصریح کرد: نابسامانی‌های موجود در آموزش وپرورش، اجرای عجولانه طرح ۳-۳-۶، کمبود معلم دوره ابتدایی و مازاد آنان در مقطع راهنمایی، از جمله دلایل استیضاح وزیر آموزش وپرورش است.

ثروتی، وضعیت نامعلوم استخدام معلمان حق‌التدریسی و جذب تعدادی از نیروهایی که بدون آزمون در آموزش وپرورش مشغول به کار هستند را از دیگر علل استیضاح حاجی بابایی برشمرد وتاکید کرد: کمبودهای موجود در آموزش وپرورش، افزایش بازماندگان از تحصیل و همچنین حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان بروجنی و آتش‌سوزی مدرسه‌ای در پیرانشهر، دست به دست هم داد تا چنین موضوع استیضاح وزیر آموزش و پرورش جدی شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، افزود: متاسفانه ضعف مدیریت در برخی از مناطق آموزشی بسیار دیده می‌شود که این مهم در زمان وزرات حاجی بابایی به اوج خود رسید.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ۱۵ نفر از نمایندگان مجلس تصمیم به استیضاح وزیر آموزش وپرورش دارند، یادآور شد: این تعداد از نمایندگان قسم یاد کردند به هیچ عنوان امضاهای خود را پس نگیرند، البته برخی از نمایندگان درخواست کردند تا زمان بیشتری برای بررسی بیشتر استیضاح به آنها داده شود، تعدادی نیز اعلام کردند که جزء امضا کنندگان استیضاح نیستند اما به طور قطع در صحن به استیضاح رای خواهند داد، که ما این دو گروه را جزء نفرات قسم یاد کرده برای استیضاح وزیر در نظر نگرفتیم./خانه ملت

 


ویدیو : ؛قسم ۱۵ نماینده برای استیضاح حاجی‌بابایی